6 de juliol de 2025
DICCIONARI MULTILINGÜE DE LA CIÈNCIA DEL SÒL
Cerca per:
Idioma:
Àrea:
 
Mot, fragment de mot o sintagma a cercar
cerca
Introducció Autories Arbre de camp Abreviacions Bibliografia Edició en línia Ajuda
1 de 1 (1 registres)
veurehoritzó antràqüic
 CLASSIFICACIÓ, TAXONOMIA I CORRELACIÓ DE SÃ’LS
 ORIGEN DEL SÃ’L I ORGANITZACIONS EDÀFIQUES
 

cerca
horitzó antràqüic c. nom. m.
CLASSIFICACIÓ, TAXONOMIA I CORRELACIÓ DE SÒLS
ORIGEN DEL SÒL I ORGANITZACIONS EDÀFIQUES
A WRB (2016), horitzó de diagnòstic antroedafogènic, que inclou una capa fangosa i la sola d’arada subjacent, ambdues amb una matriu reduïda i els canals d’arrels oxidats.
S’ha format a la part superior d’un sòl que està inundat durant una part de l’any (p. e., sòls d’arrossar) per la qual cosa es caracteritza perquè presenta evidències de reducció i oxidació.
Amb vista a la classificació, s’ha de consultar la clau. Les principals característiques són: té una capa fangosa a sota de la qual hi ha una sola d’arada d’estructura laminar o massissa, molt compacta i que, respecte a la capa fangosa, té una densitat aparent de com a mínim un 20 % superior i una porositat entre un 10 i un 30 % menor; i una permeabilitat més baixa. La matriu està reduïda i presenta taques d’oxidació marró-vermelloses, groguenques o brunes a les esquerdes i als canals d’arrel atès que és per on entra l’aire (oxigen) quan baixa el nivell de l’aigua. La grafia recomanada per WRB és Anthraquic.
en anthraquic horizon
es horizonte antrácuico
fr horizon anthraquique
gl horizonte antráquico
vuelve arriba